JURUTEKNIK KOMPUTER
TAHUN 2009
Tarikh : 23 Januari 2009 (Jumaat)
Masa : 3.00 petang
Tempat : Bilik Seminar Pejabat Pelajaran Daerah Segamat
Kehadiran : Semua hadir kecuali :
En. Nordin b. Jamil
En. Nasir b. Ibrahim
Agenda :
1. Ucapan En Shamsul
- Mengalu-alukan kedatangan juruteknik dan mengucapkan terima kasih kerana kesudian hadir pada mesyuarat pertama kali ini.
- Membentangkan tugas-tugas juruteknik seperti yang teleah ditetapkan (Rujuk senarai tuggas juruteknik )
2. Ucapan Tn. Hj Ramlan
- Mengalu-alukan kedatangan juruteknik dan mengucapkan terima kasih kerana kesudian hadir pada mesyuarat pertama kali ini.
- Membincangkan masalah-masalah yang dihadapi juruteknik di sekolah bersama-sama
1. Membincangkan senarai tugas juruteknik komputer
- Sebahagian juruteknik ditugaskan ke sekolah lain yang tidak mempunyai juruteknik secara bergilir -gilir mengikut jadual yang ditetapkan PPD Segamat.
2.1. Mesyuarat sebulat suara melantik:
Pengerusi : En Zahari b. Hasan (SMKA Segamat)
N. Pengerusi : En Iskandar b. Mohd. Zen (SK Kampung Jawa)
Setiausaha :Cik Nor aznida bt. Moh Gani (SMK Palong Timur)
Bendahari :En Mohd Shazali b. Md Ali (SK Palong Timur 2 )
2.2. Membincangkan rancangan tahunan 2009
2.3. Program khidmat Bantu sekolah.
- Minta sekolah yang terlibat menghantar laporan kerosakan secara terperinci.
- Ditugaskan secara bergilir-gilir dan berkumpulan
- Tarikh akan ditetapkan kemudian
- En. Khairul Azhar ( SK Buloh Kasap ) ditugaskan untuk design baju.
- Anggaran kos antara RM 60-70. Warna yang dicadangkan merah biru atau biru oren
- Peralatan yang diperlukan juruteknik cd installer ,tool networking dll.
- Diadakan 4 kali setahun (3 bulan sekali).
- Cadangan kursus diadakan kali pertama pada bulan 3.
- Juruteknik,guru-guru ICT dan PKG akan terlibat bersama-sama.
- Kursus-kursus yang dicadangkan adalah preventive maintanence,networking, server dan pengurusan makmal dan pusat akses.
- Diadakan 4 kali setahun .
- Mesyuarat yang akan datang diadakan pada minggu ke 5 bulan 4.
- Luar daerah ke pusat akses atau makmal yang dapat pengiktirafan.
- Cadangan diadakan pada bulan 6.
3. Status makmal komputer
SMKA
- Tiada kawalan dari guru samasa penggunaan makmal
- Menambah satu lagi pusat akses.
- Masalah tiada kerjasama dari guru ICT
- Tidak dapat maklumat barang ICT sampai di sekolah.
- Tidak dapat kerjasama dari guru lain
- Masalah pusat akses yang masih tidak digunakan lag
- Pusat akses tidak ramai pengunjung
- Masalah berkaitan meja
- Masalah elektrikal di pusat akses
- Masalah makmal komputer yang masih tidak diselenggara
- Komputer Makmal yang perlahan
Majlis ditangguhkan pada pukul 5.20 petang
Disediakan oleh,
Cik Nor Aznida bt. Moh Gani
Setiausaha JTK Segamat
Tindakan Makluman
ReplyDeleteTiada Semua juruteknik
(please edit)