HiBart BootCD - Skim F Daerah Segamat
Monday, August 3, 2009

Spesel utk sumer FT17 Johor, aku telah mencantumkan dua utilities yg sangat berguna utk kegunaan sebagai Juruteknik Komputer mahupun tukang kebun yang ader komputer di rumah.. hahaha... berikut serba sedikit cerita pasal HiBart ini:

HiBart = Hiren + BartPe

Hiren
Seperti yang semua sedia maklum, utilities yang boleh dimuatturun secara percuma dari website penciptanya iaitu : http://www.hiren.info mengandungi pembagai utilities daripada antivirus sehinggalah kepada tweak windows. Kelebihan hiren ini sememangnya dah diketahui ramai dan sebahagian dari kita maklum yg utilities ini memang hebat dan lengkap.

BartPe
Utilities ini pula mengandungi utilities-utilities yang hampir sama dengan Hiren tetapi kelebihan yang ada disini adalah koleksi antivirus, dan beberapa penambahan utilities yang seringkali diperlukan apabila berdepan dengan virus dan worm.

Bootable CD ini memberikan pilihan utilies dlm DOS yang berinterfacekan Hiren's dan Mini Windows yang membolehkan Utilies Hiren's dan BartPe digunakan serentak. Sekiranya digunakan dalam keadaan biasa, autorun CD akan menjalankan aplikasi HiBart secara auto yang menggunakan logo FTJohor.com sebagai butang menu.

Gunakan untuk kebaikan.... FT Segamat yang telah menerima salinan CD HiBart ini, sila simpan elok2 sebab ader bengkel khas tentang penggunaan HiBart tak lama lagi.. insyallah...

Untuk Source ISO sila download dari Server:

ftp://10.76.130.194 (SK Kg Jawa)
Username : jtkjhr
password : ft17
Port : 21

ftp://10.76.166.2 (SK Palong Timur 1)
Username : jtk
Password : ft17
Port : 21

0 Komen:

Post a Comment

Please Don't SPAM