Trick untuk 100% Penggunaan Toner - Skim F Daerah Segamat
Sunday, February 28, 2016

Kebanyakkan toner yang ada dipasaran mempunyai pengesan kuantiti serbuk (toner) dalam tabung. Pengesan ini kadang-kadang terlalu sensitif hingga memberi amaran kehabisan toner terlalu awal sedangkan masih ada baki 10%-30% serbuk lagi dalam tabung. Ada sesetengah printer secara automatik tidak berfungsi apabila amaran toner low diberi. Ini merupakan satu kerugian pada pengguna. Oleh itu mari kita lihat teknik menjimatkan wang anda dengan menggunakan 100% serbuk yang ada dalam tabung toner anda. (PERINGATAN : tidak semua tabung & printer berjaya 100% dengan teknik ini, cuba dan tanggung risikonya sendiri :D)



Langkahnya adalah dengan mengenalpasti dimana sensor tabung toner anda. Setelah dikenalpasti, potong sehelai kertas agar dapat menutupi keseluruhan dengan kawasan sensor tersebut. kemaskan kertas tersebut dengan rapi bagi mengelakkan lebihan kertas tersebut menggangu operasi printer. Siap!!

AMARAN!!
Jangan gunakan kaedah ini pada toner baru, hanya gunakan cara ini pada toner yang telah mengeluarkan amaran toner low atau toner depleted.

p/s : trick lain adalah dengan keluarkan toner dan goncang/ketuk kemudian masukkan kembali dalam printer. Kaedah ini boleh memanjangkan hayat toner hingga 10%-15%.

TONER MURAH!! >> Dapatkan di Store Online kami

0 Komen:

Post a Comment

Please Don't SPAM